Pages

Pahit Pengalaman Adalah Ubat Kehidupan...

Followers

Anda akan dijejaki!!!

Tuesday, November 9

Yang Hitam-hitam Tue...

Salam di pagi buta...

Hitam manis, hitam manis, 
yang hitam manis, pandang tak jemu, pandang tak jemu,
Yang hitam manis, pandang tak jemu...

Mesti tertanya-tanya apakah yang hitam lagi manis pon.. Sebenarnya indah kabar dari rasa... nak pantun plak..

Sorong papan tarik papan,
Buah KERANJI dalam perahu, 
Suruh makan dia makan,
Suruh mengaji dia tak mahu...


hah.. tu dia dah diboldkan lagi... buah keranji tu laa yang hitam-hitam... 
Sape-sape yang tak penah makan buah keranji mengaku cepat.
Hakikatnya selama aku hidup hampir nak masuk 23 tahun ni rasanya ni laa 1st time aku tengok, makan, dan rasa sendiri buah tu.. Kesian kan aku..


Kecik-kecik, hitam-hitam, masam-masam... Kesimpulannya bukan semua hitam itu manis... dan aku tak suka makan buah keranji ni. Rasa sebijik je... Tapi mcm mana laa adek aku mampu menelan buah yang masam-masam pahit kot rasanya...

ni laa rupanya buah keranji yang slalu disebut dalam perahu...

 kulit buah keranji yg sangat nipis dan mudah hancur...
ibaratnya hati seorang wanita... Tetiba jer... hehe...

Ok. Tu je nak tulis. Pasni nak tido mimpi-mimpi indah.. nightmare pon boleh. mencabar sket... hehe...


*tengah mlm je mesti ade lgu pag ibig koy pansinin... hajat dihati nak hapal tak terhapal lg
*cerpen my mum's lil maid tergndala.. bape lama laa nak dok dlm progress je.. aiyooo...
*bila laa nak dapat surat posting ni....
*header bertukar lagi... 1st time ade katun2.. layankan je laa... idea kurang...

salam sayang buat semua,

10 comments:

piKOk said...

buah keranji..penah makan..
tapi emm..xsedap..:P

My Little Diary said...

salam,
tak penah makan buah keranji... owhh!! gitu rupa dia... he3x..

entry terbaru "old-school"

Ajie Mohd Tahir said...

tak pena tau pon buah keranji tu.haha.ngtkn da tak ade dah

Shahazrin Saharudin said...

ingatkan perlia saya tadi..hehehe
buah nie mmg best.. ada ker time nie?musim dia ker? ada yang masam ada yang manis..

jura said...

nk...lame dh x mkn

She is f.A.z.A said...

byk jual kat pasar mggu :)

~@m!_L!y@~ said...

@pikok
mmg x sdp kn.. =(

@my littl diary n ajie
skng daa taw kn rupe buah keranji.. =)

@SS
bile ms plak sy perli. terasa ek. hihi.. ada k yg manis? sy mkn yg masam je.

@jura
meh laa dtg umh.. bnyk lg ni.

@faza
tlg blikn tok jura yer. =)

melle. said...

OHH baru tahu nama buah ni buah keranji, har har

jeBateja said...

tak pernah gak makan buah ni....harap2 satu hari nanti leh rasa...

Enna Banana said...

waaahhh..dah lama enna x makan
enna punya fav tau masa kecik
suka suka ^.^

sakinhani giveaway