Pages

Pahit Pengalaman Adalah Ubat Kehidupan...

Followers

Anda akan dijejaki!!!

Friday, November 5

Kimia.. Chemistry...

Assalamualaikum.. selamat mkn malam.. 

Life full of chemistry... cicak pon de wat chemical reaction.. ape kaitan ngan cicak nih..
bukan cicak biasa.. tp cicak mengkarung yang mnggangu ketenteraman awam tengah hari tadi.. memang tak aman.. naseb bek ko kecik je mengkarung oi... pnjang laa nama ko. aku panggil cik rung je laaa sb ko kecik comel.. tp tetap menggelikan...

mungkin disebabkan hujan lebat kilat guruh dan petir sambar menyambar ko cri habitat baru dalam rumah aku.. tp maap laa. dalam umah ni bukan tempat ko... tapi nseb bek laa ko kecik je.. aku abaikan.. nak dukung pegi buang... eeeeeee.. tidak laa.. sangat menggelikan... daa laa kaler ijau lumut... si jaja sibuk suh aku buang... ingat aku berani laa sangat.. dia sendri tak mau bangun angkat buang cik rung tu.. taw pon geli...

yg kaler putih, kuning n biru tu kerusi malas abah aku.. cik rung yg kecik2 2.. 
daa laa ko berlari laju gile.. aku nak snap lagi dekat, tp kelip mata je ko daa hilang.
 ko nak jd bos kat stesen bos abah aku yer... 


 ************************************************



motif entry ni sbnrnya nak tulis pasl kimia.. SPM Chemistry paper... walopon aku ni amek kimia ms study tp adek aku tanya kimia mmg sampai dia tensen laa.. aku bg jawapan yang betol ikot logik.. tapi langsung tak kimia hokey... bengang laa dia kot... mesti tak nak ngaku ada akak cikgu kimia cm aku ni... wahaha...  so kak in hang jangan laa harapkan aku sangat.. rajen2 laa bukak buku rujukan.. n GOOD LUCK untuk SPM 2010 nie... hang kan suka pecahkan rekod aku ngan jaja...

tiba-tiba aku rasa kna stdy kimia balik dan khatamkan balik buku rujukan kimia SPM form 4 n form 5..  mampukah aku nak jadi seorang cikgu kimia yang baik kalo dalam hati ada taman math.. Takot jugak kan nak ngajar nanti.. tapi kalo aku ajar kimia laa... dan skali lg nak mintak semua doakan aku dapat ajar math ataw add math bkn kimia kalo aku dapat posting nanti.... tp aku sangat memahami bahawasanya subjek matematik mempunyai lebihan guru yang sangat berlebihan.. tengok ayat BM aku tunggang langgang.. so harap pihak skolah tak bg aku ajar BM...

ni buku organikc chemistry yang aku guna ms stdy organic sem bpe ntah.
tp opcos laa aku rase tak abes belek pon.. dan masih elok berkilat lg..
gmbr ni from mr. google..

 
menunggu dan terus menanti surat posting atau keputusan posting semenanjung akan keluar secepat mungkin.. tapi dalam dua tiga hari ni memang takkan laa kan.... takpe... SABAR...

8 comments:

Enna Banana said...

i do love chemistry once upon a time but now i really hate it. haha

~@m!_L!y@~ said...

our life full of chemistry.. wehuuu...
x suka pon kena buat2 suka.. ehehe..

Fello Ariza said...

kimia?..

antara subjek plg lemah tme skolah dulu..

T_T

~@m!_L!y@~ said...

@fello- dlu kat skolah pon lemah jugak. tp ntah cam ne ley smbung kimia.. ehehe...

♥ kyu said...

haha dulu kecik2,
abah kyu ada kerusi camtu..
eee teringat zaman kecik2
rindu!

~@m!_L!y@~ said...

@kyu: umah sy ada 2.. hehe..=)

jeBateja said...

Errr....Rung tu kalau masak lomak sodap ooooo....ahakz

~@m!_L!y@~ said...

@jeBateja: sedap ek.. sila laa msk dan mkn sndri.. hehe.. =)

sakinhani giveaway